Opis sytuacji

Klient zgłosił się do nas po przeprowadzeniu analizy swoich wysyłek e-mail, która wykazała, że jednym z powodów przerywania transakcji są niedostarczane maile transakcyjne podczas próby zakupu lub po nim, lecz jeszcze przed dokonaniem płatności. Co więcej, sklep klasyfikuje kanał e-mail jako jedną z głównych form komunikacji reklamowej z klientami i chciał podnieść niski współczynnik konwersji z newslettera.

Problemy

1

Jako że sklep organizuje liczne akcje marketingowe, nie był zadowolony że nie wszystkie wiadomości docierają do klientów, co bezpośrednio wiązało się z niskim współczynnikiem konwersji z newslettera.

2

Niedocierające e-maile transakcyjne. Klienci często po zakupie nie dostawali maila z potwierdzeniem zakupu (albo wpadał on do Spamu), co kończyło się telefonem na infolinię albo zakupem u konkurencji.

3

Sklep chciał pracować nad dostarczalnością e-maili, ale nie znał powodów jej obniżenia.

Rozwiązania

1

Za sprawą autoryzacji wysyłek u polskich providerów pocztowych oraz dedykowanemu IP, sklep znacznie podniósł dostarczalność wiadomości, które nie wpadają już do spamu. Sam wskaźnik CTR wzrósł aż o 50%.

2

Nasi eksperci zdiagnozowali, że sklep potrzebuje przede wszystkim rozdzielenia ruchu transakcyjnego od marketingowego na dwa serwery i to zadziałało.

3

Klient otrzymuje dedykowane alerty o dostarczalności, co pozwala sprawnie optymalizować wyniki wysyłek. Zawsze wtedy, gdy potrzebuje on szerszych konsultacji, może liczyć na wsparcie naszych specjalistów ds. dostarczalności.

Wittchen

Czytaj więcej Case Study

Utwórz konto w E-mailLabs już dziś

Wysyłaj do 24 000 wiadomości e-mail miesięcznie zawsze za darmo